For hver fjerde ung i 8. klasse har coronakrisen været en stor omvæltning. Det viser en ny undersøgelse, som Rambøll har udarbejdet til Egmont Rapporten 2020: ”Ungdom på pause – unges liv og læring i en coronatid”. Nogle fik det bedre, fordi samfundets nedlukning gav dem et frirum fra skolens eller kammeraternes krav. Andre havde lettere ved at koncentrere sig, og mange trivedes med at lære i eget tempo.
I Egmont Rapporten 2020 sætter vi fokus på, hvordan coronakrisen har påvirket liv, læring og trivsel for en gruppe, der dels befinder sig i en vigtig overgang mellem at være barn og ung, dels står på tærsklen til at skulle tage folkeskolens afgangsprøve næste sommer.
Formålet er at få indsigt i, hvordan vi bedre kan forstå og støtte de unge i den krise, som de og alle vi andre skal lære at leve med i lang tid fremover.
Hvordan har coronakrisen påvirket unges læring og trivsel? Få svaret i webinaret, der tager udgangspunkt i ny viden fra Egmont Rapporten 2020
Se eller gense webinaret her"Vi skal være særligt opmærksomme på de svage og udsatte elever"
Claus Hjortdal, Skolelederforeningen
"Det er altafgørende, at børn samtidig med, at de har en god undervisning, også føler sig inkluderet"
Agi Csonka, Børnerådet
"Det gør indtryk, hvor meget klassefællesskabet betyder for elevernes trivsel i skolen"
Regitze Flannov, Danmarks Lærerforening