En håndsrækning

Egmont Rapporten 2016

Egmont Rapporten 2016 sætter fokus på den tidlige indsats, og hvordan man sikrer alle småbørn en god start på livet, så de får de rette muligheder for at lære, trives og udvikle sig.

Hent Egmont Rapporten 2016

Udfordringen

Børn har ikke de samme chancer for at trives, lære og udvikle sig. Forskelle i læring og livsduelighed grundlægges tidligt, og de er svære at udligne senere. En ikke ubetydelig gruppe af børn er bagud både socialt og fagligt fra starten af livet.

2,5 års forskel
Læringsulighed
Mange små børn har en utryg tilknytning

2,5 års forskel

Læringsuligheden er op til 2,5 års forskel både socialt og fagligt mellem de børn, der klarer sig bedst og dårligst, når de er seks år.

Læringsulighed

Børn, der er sprogligt bagud i treårsalderen, klarer sig dårligere end andre børn ved folkeskolens afgangsprøve.

Mange små børn har en utryg tilknytning

Omkring 30 % af danske børn har et utrygt eller desorganiseret tilknytningsmønster i forhold til voksne.

Fokus på den tidlige indsats

Egmont Rapporten 2016 er udarbejdet som et led i vores fokus på småbørn.

Gå til Småbørn
Egmont rapporten 2016

Småbørnsløftet

Som én af initiativtagerne til Småbørnsløftet investerer vi i de små børn og deres familier. Vi bidrager til at realisere begge mål i Småbørnsløftet.

Gå til Småbørnsløftet

Relevante materialer

Filtrer:
  • Alle