Egmont rapporten 2015

Egmont Rapporten 2015

Egmont Rapporten 2015 sætter fokus på de børn, som har behov for ekstra støtte i skolen for at fremme deres lyst til at lære samt styrke dem fagligt og personligt.

Udfordringen

Mange børn og unge oplever udfordringer i deres skoleliv – enten fordi de er sakket bagud fagligt, eller fordi de har personlige eller sociale udfordringer, som har udfordret deres læring. Disse børn og unge har brug for særlig støtte undervejs.

Lyst til at lære
Fokus på læring
Tvivl om langsigtet effekt

Lyst til at lære

Et intensivt læringsforløb har til formål at udfylde faglige huller hos børnene og at give en evne til at mestre stof. Ønsket er, at børnene får fornyet selvtillid og lyst til at lære.

Fokus på læring

I intensive læringsforløb er der en særlig mulighed for at kombinere den faglige, den sociale og den personlige læring.

Tvivl om langsigtet effekt

Intensive læringsforløb kan flytte børn fagligt på kort sigt, men der mangler viden om, disse læringsforløb har en langsigtet effekt.

Relevante materialer

Filtrer:
  • Alle